De novo: słynne czekoladowe ciasto Sophie Dahl


Oryginalny przepis pochodzi z książki „Apetyczna panna Dahl”, Wydawnictwo Filo
Składniki:
6 jajek
300 g czekolady gorzkiej (w oryginalnym przepisie pół na pół gorzkiej i mlecznej)
220 g cukru pudru
180 ml wrzącej wody
220 g lekko solonego masła (użyłam Lurpak)
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
1 mała buteleczka esencji waniliowej
1 opakowanie gęstej śmietany kremówki (najlepiej lekko kwaskowej)
Ulubione owoce do dekoracji

Czekoladę  za pomocą robota z nożami tnącymi poszatkować z cukrem pudrem. Przesypać do miski, dodać wcześniej wyjęte z lodówki masło, pokrojone w małe kawałki, kawę oraz esencję waniliową. Wlać gorącą wodę, zmiksować, podczas miksowania dodawać żółtka. Masa będzie dosyć gęsta, lśniąca i intensywnie brązowa. Białka ubić na sztywną pianę w oddzielnym naczyniu i przełożyć do masy czekoladowej. Delikatnie za pomocą drewnianej szpatułki wymieszać pianę z masą, aż do całkowitego połączenia. Przelać ciasto do okrągłej foremki o średnicy 25 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 55 minut. Ciasto rośnie w piekarniku dosyć mocno, po upieczeniu, podczas studzenia cały środek się zapada. To nie znaczy, że ciasto się nie udało, tak właśnie ma być. Ten środek to miejsce na ułożenie warstwy bitej śmietany i ulubionych owoców na całkowicie wystudzonym cieście. Smacznego.

Komentarze

  1. Mam tę książkę i wstyd przyznać, ale tylko ją przejrzałam. Ciasto wygląda bardzo apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od momentu jak go zrobiłam, jest ulubionym ciastem mojego męża :)nie chce słyszeć o innym! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mój numer 1 na liscie przepisów do wykonania

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz