Cytrynowy kurczak z chorizo


To danie jest przeróbką proponowanego wcześniej przeze mnie kurczaka po hiszpańsku Jamiego Olivera.
Tym razem, zamiast całego kurczaka wykorzystałam tylko tzw. pałki. Pominęłam też dodatek natki i czosnku, zamiast tego dodałam kilka pieczarek.

Składniki (dla 6 osób)

12 małych udek kurczaka (tzw. pałek)
12 plasterków hiszpańskiej kiełbasy chorizo
2 cytryny
10 dużych pieczarek
3 łyżki oliwy z oliwek
Sól, świeżo mielony pieprz

Nasmarować brytfankę lub naczynie do zapiekania oliwą. Udka umyć, natrzeć solą i pieprzem, ułożyć w brytfance. Kiełbasę pokroić w plasterki i położyć 1 plasterek na każdym udku. Cytryny pokroić w ósemki, pieczarki obrać, pokroić w ćwiartki, rozrzucić pomiędzy udkami.  Kawałek pergaminu lekko zmoczyć, tak żeby stał się elastyczny i przykryć szczelnie kurczaka wraz z wszystkimi składnikami. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na ok. 1,5 godziny, na ostatnie 10 minut można zdjąć pergamin. Smacznego.

Komentarze

  1. Ciekawi mnie ten dodatek cytryny. :) Danie wygląda bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytryna fajnie orzeźwia to danie, a zapach jaki roznosi się po domu podczas pieczenia....genialny!!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz