Dorsz pieczony z czerwonym pesto

dania Gino D'Acampo


Ryby często goszczą na moim stole. Nie lubię tradycyjnie podawanej, smażonej w głębokim tłuszczu, po pierwsze z uwagi na to, iż jest wtedy dosyć kaloryczna. A po drugie, już mu się znudziła ta wersja. Przeglądając książki kucharskie, trafiłam na przepis, który wydał mi się smaczny, dietetyczny i do tego szybki w przygotowaniu. Czyli wszystko co lubię.
Oryginalny przepis pochodzi z książki autorstwa Gino D’Acampo pt. Dieta Italiana, ja moje danie lekko zmieniłam.




Składniki:
1 puszka krojonych pomidorów (u mnie kartonik Pudliszki)
1 łyżka oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
5-6 pomidorów suszonych
1 papryczka chilli
4 filety z dorsza (ja wybrałam filety z dorsza norweskiego, czerniaka – ze skórą)
5 dużych krewetek

Piekarnik nagrzać do 190 stopni. Pomidory wraz z zalewą, pomidory suszone, czosnek, papryczkę włożyć do miksera (opcja z nożami tnącymi) i miksować aż do uzyskania jednolitej masy. Dosolić według uznania. Naczynie do pieczenia posmarować olejem, ułożyć filety, skórką do dołu, w wolne przestrzenie powkładać obrane krewetki. Całość przykryć pomidorową masą. Piec w piekarniku około 20 minut. Przed podaniem udekorować świeżą natką lub bazylią. Smacznego.
  
 

Komentarze