"Gotowanie powinno być sposobem na życie – samorozwojem – a nie pracą." Marco Pierre White

Pieczeń z dzika

dziczyzna przepisy


Ta pieczeń to było prawdziwe wyzwanie. Z dziczyzną miała do czynienia po raz pierwszy i trochę się obawiałam co z tego wyjdzie. Na szczęście przepis na marynatę dostałam wraz z mięsem od znawcy tematu. Nie mogło się nie udać. Pieczeń wyszła znakomita. 









Składniki marynaty:

Przygotowujemy w zależności od tego jak dużym kawałkiem mięsa dysponujemy.
Ja miałam ok. 1,5 kg kawałek.

3 łyżki musztardy
1 szklanka oleju
5 ziarenek ziela angielskiego
5 ziarenek jałowca
1 łyżka ziół prowansalskich
2 listki laurowe
1 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżeczka wegety

Wszystkie suche składniki dokładnie mielimy w moździerzu na miazgę, łączymy z olejem i musztardą i dokładnie nacieramy mięso. Przekładamy do miski, wlewamy resztę marynaty. Całość przykrywamy szczelnie folią i wstawiamy do lodówki na 2 doby. Po tym czasie przekładamy wraz z marynatą do rękawa do pieczenia i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Czas pieczenia – ok. 1 godzinę na każdy kilogram mięsa.
Po upieczeniu, powstały sos delikatnie przelewamy do garnka, a mięso przekładamy na talerz , lekko solimy i dajemy mu chwilkę odpocząć. Sos przyprawiamy do smaku solą, pieprzem w zależności od upodobań przyprawiamy, np. podsmażoną cebulką, uduszonymi grzybami lub po prostu zagęszczamy zasmażką. Mięso podajemy pokrojone na kawałki, polane przygotowanym sosem. Smacznego.
 

2 komentarze:

  1. nigdy nie jdłam dzika, jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. w sumie tak jak świnia, tylko trochę dzika;)

    OdpowiedzUsuń