"Gotowanie powinno być sposobem na życie – samorozwojem – a nie pracą." Marco Pierre White

Jaja zapiekane w szynce




dania z jaj przepisyZbliżająca się Wielkanoc powoduje, że co raz częściej myślę o daniach z jaj. Lubię jajka na śniadanie, nie chcę jednak ograniczać się do kilku podstawowych form, typu: na miękko, na twardo, jajecznica, omlet. Z jajami tez można poeksperymentować i czasami wychodzą z tego całkiem niezłe jaja ;)

Pstrąg z warzywami

ryba z warzywami


Lekka, szybka i zdrowa propozycja obiadowa. Pyszna ryba w otoczeniu pysznych warzyw. Jedyna rada – topinambur choć bardzo zdrowy i niskokaloryczny ma jedną wadę … jest mocno wiatropędny, dlatego zaplanujcie to danie na dzień kiedy nie macie ważnego wieczornego wyjścia ;) – unikniecie niepotrzebnego stresu ;)


Zdrowe placki z maślanką

placki z maślanki


Śniadaniowa propozycja, czyli placki z maślanką i mąką gryczaną. Mąka gryczana, zawiera o wiele więcej cennych wartości odżywczych niż pszenna. Ostatnio używałam także zdrowej mąki żytniej razowej, ale w przypadku placków i naleśników, średnio się sprawdza, po prostu jest zbyt gruboziarnista. Mąka gryczana zdecydowanie podniosła jakość ciasta na placki. Polecam. Składniki – podaję wartości przybliżone – zawsze robię na tzw. oko, dosypując mąkę do zmieszanych wcześniej pozostałych składników. Mąki tyle, żeby ciasto miało pożądaną konsystencję – w tym przypadku musi być trochę rzadsze niż na racuchy ale gęstsze niż naleśnikowe aby całkowicie nie rozlało się po patelni. Wprawa czyni mistrza, więc po kilku próbach, na pewno znajdziecie najlepsze dla siebie proporcje.

Sernik czekoladowy

pieczony sernik czekoladowy


Mocno czekoladowy, deserowy, wilgotny i nie będę ukrywać – dosyć kaloryczny sernik. Ale cóż, przecież nie objadamy się codziennie takimi deserami. Raz na jakiś czas można sobie pozwolić :) . W końcu dzisiaj Dzień Kobiet ;) .Sernik przygotowałam na cynamonowym spodzie (Inspiracja: Kwestia smaku) , który stanowi ciekawe zakończenie deserowego smaku masy serowej.


Masełko czosnkowe

masło do grzanek


Masełko czosnkowe to znakomity dodatek do grzanek, albo np. pieczonego pstrąga. Zachęcam aby zrobić je samemu, jest wtedy o niebo lepsze.














Składniki:
1 kostka masła
 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
4 ząbki czosnku upieczone
Sól
2 łyżki posiekanego szczypiorku

Masło wyjąć z lodówki co najmniej godzinę przed przygotowaniem. Czosnek pieczony, przygotowuję przy okazji, np. piekąc mięso lub cokolwiek innego (byle nie słodkie ciasto) wkładam na blachę główkę czosnku, która po 20 minutach jest upieczona. Po przestudzeniu, delikatnie wyciskam czosnek z każdego ząbka. Miękkie masło wymieszać dokładnie z czosnkiem (pieczonym i świeżym), solą i szczypiorkiem. Gotowe.