Krem z dyni i mango



zupa krem z dyniZakochałam się w tej zupie. Nie spodziewałam się, że wyjdzie taka smaczna, dlatego polecam wam ją gorąco. Miałam ochotę na krem z dyni. Robiłam już kilkukrotnie i podawałam przepisy ale wiecie jak jest, za każdym razem chce się zrobić coś inaczej. Myśląc o tym jaka będzie zupa tym razem, mój wzrok padł na dojrzewające na kuchennym parapecie mango. Hm… pomyślałam, kolor właściwie ten sam, może smakowo też fajnie się to zgra… no i rzeczywiście się zgrało J. Do tego zupa jest bardzo sycąca i niskokaloryczna, bez ziemniaków, śmietany i innych dodatków podnoszących kaloryczność – smakuje wyśmienicie.


Składniki
1 średniej wielkości dynia piżmowa
1 dojrzałe mango
1 cebula
2 cm świeżego imbiru
1 łyżeczka masła
Sól, pieprz, ostre chili do smaku

Cebulę i imbir poszatkować. W garnku o grubym dnie roztopić masło i zeszklić na nim cebulę z imbirem. Dynię obrać i pokroić w drobną kostkę, dorzucić do zeszklonej cebuli. Dusić ok. 5 minut, dodać pokrojone w kosteczkę mango oraz 1 szklankę wody. Całość przykryć i dusić ok. 20 minut aż dynia będzie miękka. Zblendować, doprawić do smaku solą, pieprzem oraz zaostrzyć sproszkowanym chili. Przed podaniem posypać uprażonymi pestkami dyni lub płatkami migdałów. Smacznego.

Komentarze

  1. W życiu nie pomyślałabym, żeby połączyć te dwa smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mango i dynia,,mm mango lubię bardzo,a w połączeniu z dynio,,noo może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz