Chutney z rabarbarem

rabarbar przepisy


Kupiłam rabarbar z zamysłem zrobienia konfitury, ale po sprawdzeniu kilku przepisów, wszędzie odstraszyła mnie ilość dodawanego cukru. To nie dla mnie, za dużo. Zaczęłam się zastanawiać skąd zdobyć słodycz, aby rabarbar nie był za kwaśny. Wymyśliłam. Mi smakuje, mam nadzieje, że Wam również będzie.







Składniki (14 małych słoiczków)
1 kg rabarbaru
1 kg jabłek
½ kg truskawek
1,5 cm korzenia imbiru
1 opakowanie cukru wanilinowego
2 łyżeczki cynamonu

Rabarbar i imbir umyć, obrać, pokroić w drobną kostkę, . Włożyć do garnka z grubym dnem, wsypać cukier puder i dusić na wolnym ogniu ok. 20 minut, co chwila mieszając. W tym czasie umyć jabłka, pozbawić gniazd nasiennych i pokroić w kostkę, truskawki opłukać, pozbawić szypułek. Jak cząstki rabarbaru zaczną się już lekko rozpadać, dodać jabłka oraz truskawki. Dusić kolejne 20-30 minut, uważając aby nic nie przywarło do dna garnka, w trakcie duszenia dodać cynamon. Gotową, gorącą masę przełożyć do słoiczków i szczelnie zakręcić. Można używać na zimno oraz na ciepło, jako dodatek do deserów lub nadzienie do ciast i naleśników. Smacznego.
 

Komentarze

Prześlij komentarz