Kęski rybne w piwnym cieście

ryba w cieście




300 g filetu rybnego (u mnie pstrąg łososiowy) na osobę
1/2 szklanki mąki razowej
1 jajko 
200 ml piwa jasnego 
1 cytryna
500 ml oleju rzepakowego
sól, pieprz, majonez, musztarda

Rybę oczyścić, odciąć skórę, powyjmować największe ości, pociąć w paski o grubości ok. 2-3 cm.. Przyprawić solą, pieprzem, sokiem z cytryny i zostawić na 10 min. W misce z jajka, mąki, 1/3 łyżeczki soli i piwa zrobić ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Olej rozgrzać w garnku. 
Każdy kawałek ryby otoczyć w cieście i natychmiast wrzucać na mocno rozgrzany olej. Smażyć ok. 3-4 minuty z każdej strony aż ciasto nabierze złotego koloru. Gotowe osączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Z musztardy, majonezu i soku z połowy cytryny przygotować sos, w którym można maczać gotowe kęski. Smacznego. 


Komentarze

  1. Ciekawy pomysł z tym piwem

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja samodzielnie jeszcze takiego dania nie robiłam,a le może jak nadejdzie taka chwila to również spróbuję. Jestem zdania, że bardzo fajnie sprawdza się także łosoś i chyba tą rybę najbardziej lubię. Często zamawiam go z firmy https://mowisalmon.pl/produkty/ gdyż się do niego przekonałam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz