Dietetycznie: racuchy z brzoskwinią


Zainspirowana tym przepisem: http://littlebrainchild.blogspot.com/2012/09/369-sniadnie-nr99-ricotta-apple.html postanowiłam też sobie zrobić śniadaniową ucztę z racuchami. Trochę oczywiście musiałam pokombinować i w rezultacie wyszły mi chyba zupełnie inne ale równie smaczne i dietetyczne racuszki.

Składniki (1 duuuuża porcja)

3 łyżki mąki gryczanej
2 łyżki serka ricotta
1 białko
1 łyżka kakao
1 łyżeczka cukry wanilinowego
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka masła
50 ml mleka 0.5%
1 brzoskwinia

Masło roztapiamy na patelni. W misce mieszamy suche składniki, dodajemy serek, białko i roztopione masło. Całość dokładnie mieszamy, dolewając mleka tylko tyle aby uzyskać konsystencję dosyć gęstego ciasta. Brzoskwinię kroimy w średniej grubości plasterki. Każdy plasterek oblewamy ciastem i smażymy na patelni, na której wcześniej topiliśmy masło, tym sposobem nie trzeba więcej dodawać tłuszczu do smażenia. Obsmażamy po minucie z każdej strony. Do ciasta nie dodawałam cukru (oprócz łyżeczki wanilinowego), słodyczy wystarczy z brzoskwini. Smakują wyśmienicie. Smacznego.

Komentarze

  1. O, z ricottą? akurat mam otwarte opakowanie. :) Świetnie, jeszcze dziś je zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie, to właściwie wszystko może być z ricottą :):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam <3 robię się coraz bardziej głodna :D
    pozdr.,
    http://your-naturalhealth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz