Przegrzebki według Gordona Ramsey’a




małże św. jakuba


Program „Master Chef” oglądam wybiórczo, głównie z uwagi na gości specjalnych odcinka. Więc kiedy usłyszałam, że takim będzie Gordon Ramsey – nie mogłam przegapić ! Gordon, przygotował danie, z pozoru proste a jednak skomplikowane, choćby z uwagi na dużą ilość składników. Ale podjęłam wyzwanie i postanowiłam je odtworzyć w swojej kuchni. Ilość składników dobierałam trochę ‘na oko” dlatego uważam, że mam swój autorski wkład w to wyjątkowe danie. Wyszło bardzo dobre.




Składniki na 2 duże porcje:

2-3 posiekane szalotki
1 łyżka masła
4 łyżki oliwy
1 szklanka mleka
3 łyżki gęstej śmietany kremówki
150 ml białego wytrawnego wina
2 gałązki trawy cytrynowej
1 łyżeczka wasabi
Sól, cukier, pieprz
1 opakowanie mrożonego groszku
4 przegrzebki
4 przepiórcze jaja

Sos: Szalotki zeszklić na 2 łyżkach oliwy, dodać szczyptę soli i cukru, wlać wino i włożyć trawę cytrynową, dusić 2-3 minuty i dodać mleko oraz śmietankę – trzymac na małym ogniu aż sos się zredukuje i zgęstnieje.

Ugotować groszek, odcedzić, wlać około 3 -4 łyżek gotowego sosu i zblendować na gładka masę.
Jajka przepiórcze usmażyć na małej patelni, odstawić. Na drugiej patelni na reszcie oleju usmażyć przegrzebki na złoty kolor – około 2-3 minuty. Na koniec doprawić solą oraz pieprzem. Na talerzu ułożyć pure z groszku, na wierzch przegrzebki i przykryć sadzonym jajkiem przepiórczym. Delikatnie polać odrobiną sosu.  
Ja swoje danie podałam z czarnym ryżem oraz sałatką ze szpinaku, suszonych pomidorów i prażonych pestek słonecznika. Smacznego.

Komentarze

  1. Wygląda ślicznie , również oglądałem ten odcinek aby zobaczyć co pokaże Ramsa'y . Specjalnie TVN nie pokazało dokładnie procesu przygotowania dania bo tajemnica zastrzeżona ale zauważyłem ,że on do sosu użył dodatkowo bulionu drobiowego oraz ząbka czosnku a także świeżego tymianku. Jutro szykuję się również do odtworzenia tego dania. zobaczymy jak wyjdzie,

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz