Kulki mięsne z warzywami



dietetyczne przepisyWraz z zaprzyjaźnionym portalem BlogStar.pl  często dostajemy do recenzji ciekawe kulinarne książki. Tym razem dotarła do nas książka Haylie Pomroy „Jedz więcej i chudnij szybciej. Książka kucharska”. Hmm... według autorki można jeść więcej i do tego szybciej chudnąć? No cóż... warto sprawdzić. W książce oprócz praktycznych porad żywieniowych można znaleźć gotową do zastosowania dietę oraz 200 przepisów na potrawy, jedzenie których … przyspiesza metabolizm. Autorka podaje szczegółowe proporcje każdego z dań oraz wskazówki czym zastąpić produkty nie wszędzie dostępne. Przepisy łatwo także dostosować do diety wegetariańskiej oraz wegańskiej.  
Aby poznać tajniki sposobu odżywiania, dzięki któremu pozbędziecie się niechcianych kilogramów, odsyłam do książki. W ramach testów przygotowałam jeden z przepisów na kotlety mięsne z warzywami, które bardzo mi zasmakowały, więc pewnie jeszcze do książki wrócę. Może nawet skusze się na cały "dietetyczny cykl" :)
Moje danie poddałam lekkiej modyfikacji, po oryginalny przepis musicie sięgnąć do książki.


Składniki (10 sporych kotletów)

300 g mielonego mięsa z kurczaka (użyłam mięsa z udek kurczaka)
200 g chudej mielonej wołowiny
4 garście posiekanego szpinaku
1 seler naciowy – posiekany
4 posiekane dymki wraz ze szczypiorkiem
1 pokrojona w drobną kostkę czerwona papryka
10 pokrojonych w drobną kostkę pieczarek
2 łyżki koncentratu pomidorowego
1 jajko
3 łyżki zmielonych płatków jaglanych

Rozgrzać piekarnik do 190 stopni Celsjusza. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, doprawić do smaku solą oraz świeżo mielonym pieprzem.
Blaszkę do pieczenia wyłożyć folią aluminiową i posmarować olejem. Wilgotnymi dłońmi formować z masy kulki i układać na na blasze do pieczenia. Piec ok. 40 minut, przekręcając na drugą stronę w połowie czasu pieczenia. Podawać w towarzystwie ulubionej sałaty. Smacznego.

Komentarze