"Gotowanie powinno być sposobem na życie – samorozwojem – a nie pracą." Marco Pierre White

Ricotta na śniadanie – Serowy keks

serek ricotta przepisy

Ricotta ma dla mnie nieograniczone możliwości. Uwielbiam eksperymentować z tym serem. Ten eksperyment także uważam za udany. Ja mój keks jadłam z pieczywem chrupkim na śniadanie, ale podany ze zwykłymi herbatnikami spokojnie może pełnić rolę deseru.

Składniki:
250 gram serka ricotta
2 łyżeczki cukru wanilinowego
1  żółtko
3 łyżki owoców kandyzowanych (u mnie papaja, imbir, żurawina)

Żółtko utrzeć z cukrem wanilinowym na puszysty, jasny kogel-mogel, po 1 łyżeczce dodawać ricottę. Owoce poszatkować jak najdrobniej i wmieszać do masy serowej. Masę przełożyć do salaterki, pozostawić w lodówce na ok. 3-4 godziny lub na całą noc. Jeśli chcemy aby ser miał bardziej zwięzłą konsystencję, można masę na noc w lodówce zostawić owiniętą w gazie nad naczyniem do odsączania (u mnie wyszło ok. 1/2 łyżeczki płynu, więc uważam, że to niekonieczne). Masy nie słodzimy (oprócz cukru wanilinowego) gdyż owoce nadadzą jej wystarczającą słodycz. Smacznego.

3 komentarze:

  1. Wspaniały pomysł! Bardzo lubię ricottę, ale na to bym nie wpadła. Ląduje w zakładkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja poproszę takie śniadanie.
    Uwielbiam ricottę.

    OdpowiedzUsuń