Kruche ciasto z budyniem i jabłkami



czekoladowe ciasto z budyniemKruche ciasto, podobnie jak francuskie przeważnie mam w zamrażalce. Daje to poczucie komfortu, że ulubiony deser (ciasto z jabłkami) mogę przygotować niemalże od ręki. Tak było także tym razem. Jesienno-zimowa aura, sobotnie popołudnie – aż prosiło się o ciepłe słodkie ciasto… Wyjęłam z zamrażalnika niewielki kawałek, dodałam kilka jabłek, jeden budyń i proszę deser gotowy. Aż chce się jeść ;).


Składniki : (u mnie kwadratowa blaszka o boku 23 cm)
Kruche ciasto  - (na oko 2 kule wielkości dużej pięści)
2 jabłka
1 opakowanie budyniu waniliowego
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżki brązowego cukru
½ łyżeczki masła


Ciasto możecie przygotować z tego przepisu : Kruche ciasto z rabarbarem dodając tylko 2 łyżki kakao oraz 2 łyżki kwaśnej śmietany.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, ¾ ciasta zetrzeć na tarce o bardzo grubych oczkach i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut. W tym czasie obrać jabłka, pokroić na małe kawałki. Na patelni rozgrzać masło, wrzucić jabłka,  posypać cynamonem i brązowym cukrem – dusić około 10 minut. Przygotować budyń waniliowy według opisu na opakowaniu. Wyjąć z piekarnika podpieczony spód, ułożyć jabłka, na jabłka wyłożyć budyń a na wierzch zetrzeć na tarce pozostałą część ciasta. Ponownie wstawić do piekarnika na 45 minut. Gotowe posypać cukrem pudrem. Smacznego.

Komentarze

  1. Mmm, jabłeczniki z budyniem to zdecydowanie moje ulubione :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam ,zrobiłam i wrzuciłam do lodówki.Troszkę się wystraszyłam ,że nie ma w składzie proszku do pieczenia.......
    Czy można je zamrozić i na spód zetrzeć na tarce ,czy lepiej rozwałkować?Beata

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz